14.7 C
Brno
- Reklama -bydlení
DomůInvesticeEU chrání spotřebitele i během dovolené

EU chrání spotřebitele i během dovolené

Jak má postupovat rekreant, pokud jde na zahraniční rekreaci s cestovní kanceláří (CK) a ta zbankrotuje? Co když dovolenkový katalog CK přislíbil klientovi luxusní hotel a místo něj jej čeká pouze staveniště?
V těchto a dalších nepříjemných případech je třeba postupovat podle 10 základních principů sestavených EU, které chrání spotřebitele v jejích 27 členských zemích.

Podle „desatero“ musí mít CK uzavřeny příslušné smlouvy, aby se její klienti dostali domů, pokud by zbankrotovali během dovolené. Rovněž CK musí poskytnout kompenzaci, pokud dovolená neodpovídá tomu, co slíbili v jejich prospektu.

Pokud se CK snaží zvýšit cenu dovolené nebo změnit místo dovolené bez souhlasu zákazníka, legislativa EU umožňuje zrušit takovou objednávku. I když přijde klient na letiště a zjistí, že nemůže letět dohodnutým letem, protože aerolinie nebo CK zarezervovaly větší počet pasažérů, než se vejde do letadla, legislativa EU v takovém případě opravňuje klienta ke kompenzaci.

Během dovolené nebo při návratu domů legislativa EU klienta chrání vůči bezohledným obchodníkům programů vlastnictví timeshare. Programy timeshare nabízejí právo používat apartmán nebo vilu v místě dovolené na stanovené období každý rok za koupi podílu vlastnických práv. V minulosti se prodejci timeshare v některých místech dovolené zaměřovali na turisty z jiných zemí a uskutečňovali na nich nátlak, aby podepsali drahé smlouvy, kterým zcela nerozuměli. Legislativa EU myslí na tyto případy a spotřebitele – turistu vůči tomu nátlaku chrání. Navíc podle principů EU klient je oprávněn mít kopii prospektu timeshare a překlad navrhované smlouvy v rodném jazyce. Pokud klient přesto podepíše smlouvu, má 10 dní na zvážení, během které ji může bez uvedení důvodu zrušit.

zeny

Mohlo by Vás zajímat

PR článek