14.2 C
Brno
- Reklama -bydlení
DomůPodnikáníSACKA: CK poradí klientům SkyEurope jak naložit se zakoupenou letenkou

SACKA: CK poradí klientům SkyEurope jak naložit se zakoupenou letenkou

Pokud klienti zkrachovalého leteckého dopravce SkyEurope Airlines nevědí jak naložit se zakoupenými letenkami, mohou se poradit v cestovní kanceláři (CK).
Ti klienti přepravce, kteří si zabezpečili letenku v CK, však nemohou od ní žádat řešení storna letenky na zrušený let. „Není pravda, že CK je povinna vrátit jim peněžní částku, kterou za letenku zaplatili,“ upozorňuje cestující veřejnost Slovenská asociace cestovních kanceláří a cestovních agentur (SACKA).

„Cestovky v souladu s obecně závaznými předpisy (VZP) právního řádu SR i předpisy SkyEurope uzavíraly jménem dopravce a na jeho účet smlouvy o přepravě (rezervace). Výstupem toho byly elektronické letenky, e-letenky,“ uvedl generální sekretář SACKA Ivan Schwarz.

Podle VZP společnosti SkyEurope představuje e-letenka potvrzení o zaplacení jízdného a uzavření smlouvy o přepravě mezi přepravcem a cestujícím. Z takto uzavřené smlouvy vznikají účastníkům smluvního vztahu, tedy SkyEurope a klientovi (cestujícímu) práva a povinnosti. „Vzhledem k uvedeným vztahům nelze vyvozovat finanční odpovědnost CK ve vztahu k cestujícímu,“ konstatuje SACKA.

Pokud se poškození klienti obrátí na cestovní kanceláře se žádostí o pomoc, tyto jim budou umět poradit, jaké mají možnosti a za jakých podmínek mohou získat „náhradní“ letenku. Několik leteckých společností již deklarovalo ochotu pomoci při řešení náhradních leteckých spojení při využití zakoupené letenky za přiměřený poplatek.

zeny

Mohlo by Vás zajímat

PR článek